the verb to be in French lesson 1

The verb to be in the French Language.

The equivalent of the verb TO BE in French is être which is one of the most important in the French language. Auxiliary “être” and “avoir”: The verbs “être” and “avoir” are verbs that belong to the Auxiliary category, which means that they can also be used to form compound tenses.

Dialogue about the verb to be in French subtitled in English.

1/ Phrases toutes faites

Comment ça va ?

Julie est à Nice. Elle cherche Thomas Dupuis, un journaliste célèbre.

    • Julie Fernand : Bonjour, je me présente : je m’appelle Julie !
    • Thomas Dupuis : Salut Julie ! Enchanté ! Comment allez-vous ?
    • Julie Fernand : Bien, merci ! Et vous ?
    • Thomas Dupuis : Très bien, merci !
    • Julie Fernand : Vous êtes monsieur Dupuis?
    • Thomas Dupuis : Oui, c’est moi ! Je suis Thomas Dupuis.
    • Julie Fernand : Je suis enchantée !
    • Thomas Dupuis : Quel est votre nom, Julie ?
    • Julie Fernand : Mon nom est Fernand. Je m’appelle Julie Fernand.
    • Thomas Dupuis : Vous êtes étudiante en journalisme ?
    • Julie Fernand : Oui, je suis étudiante en journalisme. Je veux devenir journaliste et je cherche un stage.
    • Thomas Dupuis : Très bien ! Voici ma carte de visite !
    • Julie Fernand : Mercià bientôt !
    • Thomas Dupuis : Je vous en prie ! Au revoir !
    • Julie Fernand : Au revoir !

1/ Translation of the Dialogue

French course lesson 1 :

How are you ?

Julie is in Nice. She is looking for Thomas Dupuis, a famous journalist.

  • Julie: Hello, let me introduce myself : I am Julie !
  • Thomas: Hi Julie ! Nice to meet you ! How are you ?
  • Julie: Fine, thank you ! And you ?
  • Thomas: Very well, thank you !
  • Julie: Are you M. Dupuis ?
  • Thomas: Yes, that’s me ! I am Thomas Dupuis.
  • Julie: Delighted to meet you !
  • Thomas: What is your surname Julie ?
  • Julie: My surname is Fernand. I am called Julie Fernand.
  • Thomas: Are you a student of journalism?
  • Julie: Yes I am a student of journalism. I want to become a journalist and I am looking for an internship.
  • Thomas: Very well ! Here is my business card !
  • Julie: Thank you ! See you soon !
  • Thomas: You are welcome ! Goodbye !
  • Julie: Goodbye !

Vocabulaire

2/ Liste de Vocabulaire

un journaliste

et vous?

c’est moi!

une étudiante

une étudiante en journalisme

Voici ma carte de visite!

être, je suis, elle est, vous êtes

chercher, elle cherche

Je me présente…

Je m’appelle…

Quel est votre nom?

Mon nom est…

Je veux devenir journaliste.

Je cherche un stage.

célèbre

Bonjour!

Salut!

(je suis) enchanté!

(je suis) enchantée!

bien

très bien

Merci!

Je vous en prie!

Oui!

À bientôt!

Au revoir!

a journalist
and you?
It’s me!
a student
a journalism student
Here is my business card!
to be, I am, she is, you are
to seek, she seeks / to look for, she looks for
I introduce myself … / Let me introduce myself
My name is…
What is your (sur)name?
My (sur)name is…
I want to become a journalist.
I am looking for an internship.
popular
Hello!
Hi!
(I am) delighted! (masculine form)
(I’m) delighted! (feminine form)
well
very well
Thank you!
You’re welcome!
Yes!
See you soon!
Goodbye!

The verb to be in French

 

Grammaire

3/ Grammaire: « être », « avoir »  et pronoms (personnels) sujets

1/  Les pronoms personnels sujets:

Un pronom personnel sujet sert à indiquer la personne qui exécute l’action et remplace le nom propre ou le groupe de sujet. Les pronoms personnels sont:

Je/ j’ : 1e personne singulier , JE devient,  J’ devant une voyelle, ou un “H” muet: j’habite, (non comme avec: “je hais”)

Tu  : 2e personne singulier (tutoiement)

Il : 3e personne singulier (au masculin)

Elle : 3e personne singulier (au féminin)

Nous : 1e personne pluriel

Vous : 2e personne pluriel – on s’adresse à plusieurs personnes en même temps (et “vous” de politesse: vouvoiement > utilisé pour s’adresser à 1 ou plusieurs personnes en même temps )

Ils : 3e personne pluriel (au masculin)

Elles : 3e personne pluriel (au féminin)

2/ Les auxiliaires «être» et «avoir»:

Les verbes “être” et “avoir” sont des verbes appartenant à la catégorie des Auxiliaires. Ceci signifie qu’ils peuvent également être utilisés pour former des temps composés:

ÊTRE AVOIR
je suis

tu es

il est

nous sommes

vous êtes

ils sont

j’ai

tu as

il a

nous avons

vous avez

ils ont

3/ Quelques remarques:

Le verbe “être”.

A/ Il faut faire attention en prononçant la troisième personne du pluriel, pour ne pas mélanger “ils sont” et “ils ont”:

  • “ils sont” (prononcé “S”) et
  • “ils ont” (prononcé “Z”).

B/ “il” est aussi un pronom impersonnel, comme dans les exemples suivants:

Il pleut, il est 17 heures, il fait froid, il fait chaud.

3/ Grammar: « etre », « avoir»  and personal pronouns

The personal pronouns are:
I: first person singular
JE  becomes J’ before a vowel or a silent “h”:
I live (not like with “I hate”)
You: second person singular
He: third person singular (masculine)
She: third person singular (feminine)
We: first person plural
You: second person plural: we talk to several people at the same time
and “you” of courtesy and is used to address one or several people at the same time
They: third person plural (masculine)
They: third person plural (feminine)
2/ Auxiliaries “to be” and “to have”
The verbs “to be” and “to have” are both categorised as “auxiliaries” or “auxiliary verbs” (also called “helping verbs”).
This means that they can also be used to form complex tenses.
to be: I am, you are, he is, we are you are, they are
to have: I have, you have, he has, we have, you have, they have.
3/ A few comments :
A / It is necessary to be careful while pronouncing the third person of the plural so as not to mix:
“they are” and “they have”
B / “IL” translated as “it” in English can also be an impersonal pronoun as shown in the following examples:
it is raining
it is 5 pm
it’s cold
it’s hot

Questions/Réponses

4/ Questions/Réponses

Leçon 1 de français – Questions et réponses

Qui est-ce que Julie cherche?

Julie cherche Thomas Dupuis.

 

Qui est Thomas Dupuis?

Thomas Dupuis est un journaliste célèbre.

 

Comment va Julie?

Julie va bien.

 

Comment va Thomas Dupuis?

Thomas Dupuis va très bien.

 

Quel est le nom de Julie?

Le nom de Julie est Fernand.

 

En quoi Julie est-elle étudiante?

Julie est étudiante en journalisme.

 

Que cherche Julie?

Julie cherche un stage.

 

Que donne Thomas Dupuis à Julie?

Thomas Dupuis lui donne sa carte de visite.

 

Où est Julie?

Julie est à Nice.

 

Que veut devenir Julie?

Julie veut devenir journaliste.

 

Questions and Answers

French Lesson 1 – Questions and Answers
Who’s Julie looking for?
Julie is looking for Thomas Dupuis.
Who is Thomas Dupuis?
Thomas Dupuis is a famous journalist.
How’s Julie?
Julie is fine.
How is Thomas Dupuis?
Thomas Dupuis is very well.
What is Julie’s (sur)name?
Julie’s (sur)name is Fernand.
Julie is a student of what?
Julie is a journalism student.
What is Julie looking for?
Julie is looking for an internship.
What does Thomas Dupuis give to Julie?
Thomas Dupuis gives her his business card.
Where is Julie?
Julie is in Nice.
What does Julie want to become?
Julie wants to become a journalist.

 

About KSRA

The Kavian Scientific Research Association (KSRA) is a non-profit research organization to provide research / educational services in December 2013. The members of the community had formed a virtual group on the Viber social network. The core of the Kavian Scientific Association was formed with these members as founders. These individuals, led by Professor Siavosh Kaviani, decided to launch a scientific / research association with an emphasis on education.

KSRA research association, as a non-profit research firm, is committed to providing research services in the field of knowledge. The main beneficiaries of this association are public or private knowledge-based companies, students, researchers, researchers, professors, universities, and industrial and semi-industrial centers around the world.

Our main services Based on Education for all Spectrum people in the world. We want to make an integration between researches and educations. We believe education is the main right of Human beings. So our services should be concentrated on inclusive education.

The KSRA team partners with local under-served communities around the world to improve the access to and quality of knowledge based on education, amplify and augment learning programs where they exist, and create new opportunities for e-learning where traditional education systems are lacking or non-existent.